دانستنی‌ها | راهکارهای مراقبت از گیاهان آپارتمانی و بالکنی
  • کد مطالب: ۹۸۹۶۶
  • /
  • ۰۱ اسفند‌ماه ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۳

دانستنی‌ها | راهکارهای مراقبت از گیاهان آپارتمانی و بالکنی

بیشتر آدم‌ها در بالکن‌های کوچک خانه‌ها کلی گل و گیاه نگهداری می‌کنند و دوستشان دارند.

ریحانه صادقی - در دنیای امروز، تعداد زیادی از آدم‌ها در خانه‌های چندطبقه‌ی بدون حیاط زندگی می‌کنند. بیشتر آدم‌ها در بالکن‌های کوچک خانه‌ها کلی گل و گیاه نگهداری می‌کنند و دوستشان دارند.

امروز می‌خواهیم درباره‌ی مراقبت از این گل‌های آپارتمانی و بالکنی در فصل سرد زمستان برایتان بگوییم. برای این کار، فقط کافی است ۳ کار ساده انجام دهید:

زدودن بخش‌های مرده: یکی از اولین کارهایی که برای مراقبت از گیاهان داخل بالکن در برابر سرما باید انجام دهید این است که بخش‌های مرده‌ای مثل برگ‌های خشک‌شده یا پیازهای پوسیده را جدا کنید.

بنابراین، برداشتن این بخش‌ها از هدردادن انرژی گیاه پیش‌گیری می‌کند.

پوشاندن ریشه‌ها: در طول زمستان که ریشه‌ها در معرض سرما قرار می‌گیرند، امکان آسیب‌دیدنشان هم بیشتر می‌شود. برای مراقبت از گیاه می‌توانیم ریشه‌اش را بپوشانیم.

برای این کار، می‌توانید بسته به نیاز گیاهتان، از خاک‌پوش استفاده کنید: پوسته‌ی درخت، کاه، خاک‌اره، پوشال یا برگ‌های پاییزی.

آبیاری صحیح و کافی: همه‌ی ما از اهمیت آبیاری کافی برای زنده‌ماندن گیاهان باخبریم. این اهمیت هنگام زمستان بیشتر هم می‌شود، چون وقتی نور خورشید زیاد نباشد یا بادهای شدید در حال وزیدن باشند، گیاه به آب بیشتری نیاز دارد.

پژمرده‌شدن برگ‌ها یکی از اولین نشانه‌هایی است که به ما می‌گوید گیاه به آب بیشتری نیاز دارد. با این حال، حواستان باشد که آب تا ته گلدان پایین برود تا گیاه از خطر یخ‌زدگی در امان بماند.

www.gardenmybalcony.com

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.